Social Icons

Pages

Sunday, June 29, 2014

House Renovation? Again?


Amboi, amboi, amboi.. dengar tajuk pun, dah teruja ye tak? I nak buat house renovation? Again? Kus semangat!! Tak de makna nya dik ooii.. tak kuasa akak nak buat renovation lagi dikkkk.. kekecik ke, bebesau ker, tak sanggup akak menghadapinya sekali lagi dik.. tapi teruja gak tengok house renovation orang.. meh kita jejengok sikit... cak! Tu dia..

Macam biasa, hobby we all laki bini memang sukeeeee lah buat kerja-kerja site visit ni. Then pantang ada show house, kita orang dengan selambanya, masuk and bersantai-santai jamu mata. Seronok betul tengok interior design show house ni. Tapi ni bukan show house ye. This is a bungalow belongs to a Malay ya... Harga, we all dah survey.. nearly RM 2 million!!!! Hambik kau! Akak memang tak mampu dik.. Yang hado ni pun terkial-kial nak membayarnya..

Btw, the contractors kasi we all masuk tengok house renovation. Kelassss you. Cantik kan that chandelier? I teringin nak satu tapi tak mendapat.. Sodih akak..


Ni kat tingkat atas, tempat letak ke benda tah. Belum siap so cannot justify what's the thing.. But the sure thing is, ni dinding nak masuk ke bilik but not the Master bedroom..

Ni bahagian dapur.. besarnya..

Ni antara ruang antara dapur and the main hall. Kira tetengah la ni..Semua kaca.. tak payah pasang grill. Nyemak jer.. This area is guarded and gated community so tak yah buang duit pasang grill. Dah katanya buang duit to pay for the safety guards kan? And another chandelier buat I jealous sungguh!

Ni I nak buat teka-teki ni:

"Saya bukan tuan punya rumah. Saya bukan tokey contractor. Saya bukan mandur pekerja. Saya bukan architect dan saya juga bukan interior designer. Tapi saya berada di sini..Cuba teka, siapa saya?"

Tekalah ye sapa orang kat atas tu.. Lagaknya pun I dah gerun..hehehehehhhee...

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates