Social Icons

Pages

Saturday, March 8, 2014

"Kak! Kajang tu Dekat Dengan Gombak Ke?"


I ingatkan kisah bodoh piaq Hanez Suraya tu akan stop setakat tu jer api rupa-rupanya, ada gak kes mengarut yang serupa macam tu! Eh! Memang dasar orang kita ke or segelintir budak perempuan zaman sekarang memang macam ni dah tak macam pergi sekolah dah.. Alkisahnya lah kan, I nak order McDonald thru McDelivery. So, I chose Malay language la sebab kita ni kan orang Melayu, senang nak faham kan? 

"Kak, alamat akak ni, poskod dia berapa"
"43000"
"Nanti kejap ya, saya check"

Kau punya sekejap dik ooiii.. berjoman akak nunggu!
"OK Kak, yang paling dekat dengan rumah akak ialah McDonald Prima Saujana.."
"Yes,I know"
"Kak, Kajang ni dekat dengan area Gombak ke?"

OMG! OMG! OMG! Tak terkata akak kat situ!!! Kau ni osah ke bangang tak sekolah ke apa? Tak tau nak kata apa kau! Tercengang sekejap.. 
"Kajang kat area Kajang la.."  
Badan aku dah berangin dah tapi control beb, control..

"Kak, tempat akak tu tak buat delivery ke rumah akak la.."
Ya Allah! Pekena minah ni? Kau miong ke hapa? Aku balas balik..
"Selama ni akak order ok je.."
"Tak kak, memang tak hantar.."
"OK, tak apa lah.."

Aku memang malas nak bertekak dengan orang yang memang tak reti bahasa ni.. buang masa aku jer.. Then aku called but this time around, thru English option. OK jer semua..

* Message to McDonald: Macamana lah kau boleh letak orang cenggini jadi kau punya Delivery Customer Service. Buat malu nama company jer..
 

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates