Social Icons

Pages

Saturday, March 9, 2013

Exam Fever!


Almaklumlah kan, nak cuti sekolah, hampir semua sekolah tengah exam sekarang ni. Same goes to my boys.. and as usual, the mother ikut dok sama tgk and periksa latihan depa..

Doing their latihan as I am their teacher at home. Oh! Jangan under estimate I ye.. I pernah jadi guru sementara dulu sebelum masuk UNI... and both of my parents were Principals at their schools but now dah pencen. Infact, cuti sekolah je depa ni dok kg tuition dengan nenek and atuk!

To those who don't know yet, sistem persekolahan sekarang adalah berdasarkan KSSR and it started for the those who are in Year 3 sekarang (when they were in Year 1). Nanti kalau anak you all dah masuk sekolah, pergi taklimat ye..

Ok, we move on.. I memang garang mengajar anak (but) when only.. (bila perlulah kan..) takdelah setiap kali ngajar, I nak garang.. kang tak ada mood plak bebudak ni. kang takut lah plak depa.. ha.h.a.. tapi kok dah berpuluh-puluh kali ajar tapi tak gak ingat-ingat, memang nak kena bebel!

Tapi this is the story for last week. Now depa dah enjoy katak. Exam dah habis weih! And Norman missed taking papers on Day 1 & 2 because of fever.... Sian anak Mama.. siap muntah kat sekolah...

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates