Social Icons

Pages

Friday, October 14, 2011

Plan Asal for Kitchen Cabinet & Wardrobe


This is the first lakaran for my dry kitchen in 3D. White? Ergh! Reject dah. But I agree with the concrete table top and the 3G glass doors. For the concrete table top, at first, we decided to go for granite but after visiting the show room, I ubah plan and take the quartz.


Time ni the windows masih ada lagi tapi la ni dah hilang.. he..he.. we all pecahkan to cater for the sliding door.



Tak modern sungguh the fridge. I ada my own choice :) For my dry kitchen, I contrakan color between the table top and the color of the cabinets but still in black and white...


Ni plak for wardrobe for our Master bedroom. I wonder kenapa la designer ni suka warna putih! I dislike, dislike, dislike sbb nanti cepat kotor. Paham je lah kan? I ada anak kecik. Kalau di restrict kan depa to enter into my room pun, tak ada gunanya. Depa mesti "nomad" kat bilik Mama nyer gak..

 
You all nampak kat tetengah tu ada byk partition? Itu nak di letak handbags ke, kasut? I bukan byk handbags pun. And for kasut, this is my opinion from a Muslim perspective lah. Kasut baik letak kat luar or kat car porch ke. Lagi baik. Buatlah rak kasut kat situ, tak payah kat dalam bilik. Dah lah berdebu, pijak merata, berbau plak, so tok sah le nak tayang kat sini. Macam tak elok sgt... Kalau kasut gi function pun, letak balik dlm box and letak kat rak kasut elok2.


The sliding doors using the brown mirror. Cover the bathroom door sekali so kalau org masuk bilik I, mesti tak nampak itu door ke bilik air gitew... Ni kalau tolak ke kanan, masuk terus wardrobe...


Ha.. kalau tolak the sliding door baru nampak pintu ke bilik air...


Ni kalau tutup semua, nampak le refection memasing. Tak yah beli dressing table and cermin. Ni dah cukup besar utk make up and test baju, tak gitu?

2 comments:

 
 
Blogger Templates