Social Icons

Pages

Tuesday, July 23, 2013

Masih di Bukit Bendera - Day 2


Hujan dah teduh, hujan dah teduh tapi still rintik-rintik lagi.. booo aje lah.. meh kita naik buggy ni..

Eeh! Mana anak dara I ni? Laaa.. tak nampak dok sebelah Pa nya..

Sekali naik RM 30 so korang kalau tak mau rugi, ajak lah sesapa naik sekali so cost boleh share-share. Like we all ni, dah cukup quota, so tak payah lah nak invite orang lain.. nyemak jer..

I dok belakang sekali.. So the driver akan bawa you all ke atas jalan-jalan.. Best you! Udara segar.. and to my surprise, the drivers ni memang dah equip with knowledge and give explanation pasal history, and bla bla bla and all about Bukit Bendera. Jangan pandang rendah you!

"Ni jambatan gantung tapi tak dah tutup sebab ada pokok tumbang waktu hujan lebat hari tu".. Ni according to the driver la..cantik tempatnya..

Ni one of the houses yang ada kat sini.. Tuan tanah, eh tuan rumah sesekali je mai sini, kira buat rumah persinggahan la ni tapi korang tak tahu.. kat sebelah rumah ni, ada rumah lagi untuk pekerja dia sekeluarga yang dok sini semata jaga rumah ni.. best kan?

And jangan korang tak tau, ada rumah anak lelaki Ananda Krishnan (korang tak tau saja je lah..) yang dibuat khas untuk nya tetapi dia tak pernah dok sini... Tak tahu lah kalau sesekali dia ada singgah ke, wa pucitau!

Ni katanya adalah post box yang pertama kat Malaysia.. dah berusia seratus tahun dah.. entah ye entah tidak tapi telan je lah cerita tu.. tapi kalau korang tengok dekat-dekat, memang macam yang ada kat London gitu! So, betul lah kot..

Saja posing sebagai kenangan.. ada macam-macam lagi gambar tapi ni je lah saja yang mampu I letak. Pergilah ke Bukit Bendera ni.. memang best.. cantik, nyaman.. tiket pun tak mahal (harga warganegara, kanak-kanak pun tak sampai RM 10).. apa tunggu lagi! Gi ler..

2 comments:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates